ilmah ilmah .

ilmah

تمرکز و بهره وری هنگام مطالعه :

1. به خود فرصتی برای تأمل بدهید

یادگیری برای بهبود تمرکز نیازی ندارد که بیش از آن چیزی که از نظر ذهنی راحت است به خودتان فشار بیاورید. شما نباید هر بار که ذهنتان به چیزی که برای شام می‌خورید فکر کنید .سنتور نوازی پرویز مشکاتیان

گاهی اوقات واقعاً نیاز به استراحت دارید تا در مورد مطالعات خود و همچنین چیزهایی که حواس شما را پرت می کند فکر کنید. در واقع، اگر در تلاش برای تمرکز هستید، شاید به این دلیل است که به اندازه کافی «وقفه انعکاسی» برای پردازش چیزهایی که در ذهنتان است به خود اختصاص نداده‌اید.

آن را به عنوان مدیر ذهنی در نظر بگیرید. هر بار که اتفاقی برای شما می افتد که پاسخ احساسی را به دنبال دارد - یک ایمیل ناراحت کننده، یک تکلیف فوری، یک پیشرفت اجتماعی شاد - یک بلیط در مغز شما ایجاد می کند. هر بلیط به زمان ذهنی کمی برای پردازش نیاز دارد. پس از پردازش، می توان آن را بایگانی کرد. اگر برای پردازش آن بلیط ها وقت نگذارید، آنها انباشته می شوند و در نهایت آن انبوه ها به طور اجتناب ناپذیری زیاد می شوند.

سپس، زمانی که می نشینید و روی مطالعه خود تمرکز می کنید، آن برج های پر پیچ و خم از بلیط های ذهنی حل نشده و پردازش نشده شروع به ازدحام در شما می کنند، تمرکز شما را برمی دارند و حواس شما را پرت می کنند. فرصت های درون نگری شامل پیاده روی طولانی، مدیتیشن، آهسته دویدن، شنا کردن، یوگا، رفت و آمد، پوست کندن سیب زمینی، تماشای خشک شدن رنگ ... هر گونه فعالیت کم شدتی است که به مغز شما اجازه می دهد سرگردان، خیال پردازی، و پردازش تمام آن بلیط ها را انجام دهد.سلامتی و تغذیه

استراحت مختصری برای مطالعه، هم در مورد آنچه می آموزید و هم در مورد آنچه در زندگی شما می گذرد، برای بهزیستی شما ضروری است. این به بهبود دامنه توجه شما کمک می کند و احتمالاً خواب بهتری نیز خواهید داشت.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۷:۰۷ توسط:ilmah موضوع: نظرات (0)